Galéria

A vulkanizálás végeredménye kívülről

Automata súlyfelhelyezés

Régi és új profil

Abroncs összeszerelése

Agrár

Forgalmazott gumiabroncs márkák

 

Michelin Kleber GoodYear
Continental Orosz Fulda
Vredestein Sava Mitas
Seha BKT Taurus
Firestone    

Gumitömlők

Mezőgazdasági gépekhez gumitömlők széles választékát kínáljuk raktárkészletről. Keresse fel műhelyünket Pécsvárad közelében, Nagypallban. Térkép.

Mezőgazdasági ügyelet
Mezőgazdasági gépek tulajdonosai részére külön mezőgazdasági ügyeletet tartunk fent, melynek keretén belül telefonos egyeztetést követően vállaljuk sérült abroncsának javítását, cseréjét a késői órákig, illetve hétvégén is.

Amennyiben Ön igényt tart erre a szolgáltatásra a rendes nyitvatartási időn kívül, kérem a következő telefonszámon egyeztetni szíveskedjék: 06 30 2525 273

Jótanácsok agrár felhasználók számára!

Gumiszervizünk Pécsvárad mellett, a 6-os főúttól 3 km-re helyezkedik el, Pécs és Baranya egész vonzásörzetéből vannak ügyfeleink. A gazdák, gazdálkodó szervek területei, földjei körülöttünk terülnek el, így pontos visszajelzést kapunk az igényekről, szükségletekről. Jó viszonyunk alapja a minőségi termékek forgalmazása, a javítás, szerelés, valamint a mezőgazdasági ügyelet fenntartása hétvégén is. Széles időintervallumban elérhetőek vagyunk, ami elengedhetetlen a tavaszi munkák vagy a betakarítás során.

Néhány jótanácsot adunk, mellyel felhívjük a figyelmet a mindennapi gyakorlatban jelentkező 3 leggyakoribb hibára:

  • 1 - Nem megfelelő abroncsnyomás használata.
    2 - Az abroncs mintázatának elkopása, elöregedése.
    3 - Szúrt, vágott sérülések.
  • A legtöbb esetben helytelenül megválasztott abroncsnyomással talákozunk, de azt is hozzá kell tenni, nem is olyan egyszerű a megfelelő nyomás kiválasztása, mivel 0,6-tól 3,5 bar nyomás közötti értékeket használhatunk. Különböző igények eseten (szántás, vetés, permetezés, pótkocsi vontatás, homlokrakodó használata) más más nyomás szükséges.
  • A teljesség igénye nélkül most 2 szélsőséges esetre térünk ki: először az alacsony nyomást vessszük górcső alá. A mezőgazdasági abroncsok gyártása hatalmas fejlődésen ment keresztül, ennek eredménye, hogy kíváló abroncsok közül válaszhatunk magas sebességtűréssel, nagy teherbírással, alacsony guminyomással. Ami a talajtömörödés szempontjából nagyon jó (de nem szabad túlzásba vinni). A gyártók 0,6 - 0,8 bar nyomást is engedélyeznek speciális, tömlő nélküli abroncsokba. Lehet ezért minket megköveznek, de mi ezt nem ajánljuk. A mindennapi használat azt mutatja, hogy ez nem mindig elegendő, előfordul, hogy a traktor szántás közben egy nagyobb dőlésű partoldalon elveszti a nyomást (tehermentesül) és semmilyen más hiba vagy defekt nem diagnosztizálható, csak az alacsony nyomásra vezethető vissza. Sok esetben lassú nyomásvesztés lép fel, mivel az abroncs és a gumi pereme közé idegen anyag (sár, fa, kő) hatol be, így okozva bosszúságot. 
    Csak abban az esetben lehet kivételt tenni, amikor speciálisan alacsony nyomásra gyártott abroncs kerül az erre a célra tervezett kerékpántra.
  • A másik véglet az, amikor az abroncs oldalán található maximális szerelési nyomást állítják be folyamatos használatra ("ha ez van ráírva biztos jó" felkiáltással). Az állandó túl magas nyomás sem feltétlen jó, mert így üzemeltetett abroncs szerkezete idő előtt meggyengül, túlzott mértékben megnyúlik, a futófelületen rendellenes kopás keletkezik, mivel a szükségesnél kisebb részén érintkezik a talajjal.
  • Az ítt leírtakat összegezve sem a túl alacsony, sem a túl magas nyomás nem jó, mindig vegyük figyelembe az adott gép, eszköz súlyát. Vontatás esetén a szállítani kívánt gép súlyát, a működéséhez szükséges egyéb opcionális adottságokat (talajnyomás, sebesség, sorköztávolság) és végül a megművelni kívánt talaj minőségét, állapotát. Ezek figyelembevételével és a műszaki táblázatok segítségével megfelelő értéket tudunk kiválasztani ügyfeleink számára.
  • Tovább gyakori hiba, a túlzottan kopott elöregedett abroncsok használata. Természetesen ezek nem szakmai, hanem anyagi alapon meghozott döntések. Azonban az elöregedett, kopott abroncs csúszása, slip értéke 30-50%-kal is nőhet, csakúgy mint a fogyasztás. A vonóerő 50-60%-kal is csökkenhet. Ha csak 200-300 üzemórával számolunk, ezek tetemes tételt tesznek ki, jelentősen növelve kiadásainkat. Az időben lecserélt abroncsok műszaki paramétereit a határértékeken belül tartva csökkennek a fajlagos költségek és növekszik a hatékonyság.
  • Végezetül térjünk ki a leggyakoribb sérülésekre és javításukra. A szúrt, vágott sérülések az esetek többségében jól javíthatók vulkanizálás és tapaszolás kombinációjával. Az fontos azonban, hogyha megtörtént a baj, mielőbb javítassuk meg. Ne várjuk meg, amíg az 1 cm-es repedésből 8 cm-es lesz. Az időben észlelt hibák javítási költsége kisebb. Emellett ha a sérülés mérete túl naggyá válik, már menthetetlen lesz az abroncs. A szakszerűen orvosolt oldalfal vagy futófelület javítások akár az abroncs teljes élettartamát kiszolgálják. Így a gumi értékéhez, a használati időhöz viszonyítva alacsony költségből javíthatóak az időben észrevett sérülések.

Jó időt, jó termést!

Pörös Zoltán, technikus, a Profil Gumiszerviz vezetője

Galéria

Kombájn abroncs csere

Javítás képekben

Mezőgazdasági abroncsok szerelése, javítása